Powered by Blogger.
RSS
Container Icon

GC TEA


TEA SEKAT GULA (GC TEA )

Picture
GLUCOS CUT TEA (GC TEA) atau Teh Sekat Gula adalah mengandungi 100% bahan herba semula jadi. Mengadaptasikan konsep "Herbal Tea Formula", dengan menawarkan pendekatan yang komprehensif untuk menyekat lemak dan penyerapan gula berlebihan serta menguatkan sistem penghadaman perut. Kaedah ini akan membantu untuk menghentikan kesan dahaga akibat kepanasan, melegakan keletihan serta membantu menstabilkan glukosa darah. 

Glukos Cut sesuai untuk mereka yang mengambil berat tentang gula darah, masalah kegemukan dan bagi mereka yang kurang bersenam.

Merupakan penawar terbaik untuk mengatasi masalah kencing manis atau diabetis serta mengatasi dan mengawal masalah obesiti.

Khasiat Dan Kelebihan GC TEA

Picture
GLUCOS CUT mengandungi herba yang mempunyai "bukti saintifik terbaik" mengikut apa yang dirumuskan oleh National Library of Medicine (NLM) dan Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH). Antaranya ramuan utama dan kelebihannya:
  • Teh hijau - mengandungi EGCG yang kaya antiokisda. Blok tindakan enzim yang dikenali sebagai alfa-amilase berupaya memecah karbohidrat kepada gula ringkas yang membentuk tenaga untuk digunakan oleh tubuh badan. Selain itu, teh hijau juga terkenal dengan kelebihannya untuk meningkatkan metabolisme badan serta mempercepatkan proses penghadaman supaya lemak-lemak tidak dapat terkumpul. Juga berupaya mengawal dan merendahkan tahap kolesterol dan anti-kanser.
  • Gymnema sylvestre - Herba yang amat dikenali sebagai "Wonder Herb For Diabetics" atau pemusnah gula.  Asid Gymnemic mengisi lokasi reseptor pada selera kita dengan menghalang rasa manis makanan sekali gus membendung keinginan 'ketagihan' gula dan selera makan. Membantu menghalang pengaktifan dan penyerapan molekul gula berlebihan dalam makanan. Selain itu, ia juga didapati mampu menggalakkan perembesan insulin dari kalenjar pankreas serta menghalang penyerapan gula di usus. Ini akan merendahkah paras gula/ glukos dalam darah. 
  • Mulberry - berupaya mengimbangi kandungan gula dalam darah serta sebagai penyerap karbohidrat yang baik serta membantu mengurangkan berat badan. Juga kaya sebagai ejen antioksida.
  • Rooibos - aspalathin senyawa aktif merangsang pankreas beta-sel merembeskan insulin untuk menukarkan gula kepada tenaga.
  • Glucos Cut Sweetened dengan pemanis stevia. Menurut beberapa kajian, stevia sangat bermanfaat dalam mengawal paras gula dalam darah dan meningkatkan fungsi pankreas.
Teh Hijau Sekat Gula GC TEA mengandungi jumlah yang tinggi EGCG yang mempunyai keupayaan untuk merangsang metabolisma dan pembakaran lemak. Glucos CUT telah mengambil manfaat daripada khasiat teh hijau ke peringkat seterusnya dengan menggunakan ramuan tambahan yang berupaya meningkatkan metabolisme gula dan kawalan daripada ketagihan gula. 
Picture
Manakala  khasiat utama TEH SEKAT GULA Glucos CUT ini antaranya adalah:
  • Mengelakkan pengambilan gula berlebihan dalam makanan dan minuman seharian.
  • Mengurangkan risiko penyakit dan bahaya diabetes
  • Mengawal tahap glukosa darah
  • Mengawal dan mengatasi masalah berat badan
  • Membantu mengatasi mengatasi masalah berkaitan usus seperti sembelit.
  • Mengurangkan risiko penyakit kronik seperti kanser.

Makin Laris, Sambutan Hangat Serta Makin Banyak Testimoni

Picture

Teh Hijau Sekat Gula Untuk Merawat Kencing Manis

Picture
Diabetes atau kencing manis adalah masalah kronik jangka panjang yang ditandai dengan tahap yang luar biasa tinggi gula / glukosa dalam darah. Orang-orang dengan diabetes sama ada tidak menghasilkan cukup insulin - sejenis hormon yang diperlukan untuk menukar gula kepada tenaga yang diperlukan untuk kehidupan sehari-hari - atau tidak boleh menggunakan insulin yang tubuh mereka menghasilkan. Akibatnya, glukosa membina dalam aliran darah. Jika tidak dirawat, kencing manis boleh membawa kepada kebutaan, penyakit buah pinggang, penyakit saraf, penyakit jantung, dan stroke.

Hasil kaji selidik National Health Morbidity pada tahun 2011 melaporkan 20.8% orang dewasa Malaysia (berumur 30 tahun ke atas) mempunyai diabetes; ini bermakna setiap 1 daripada 5 orang Malaysia mempunyai masalah kencing manis.

Dalam suasana gaya hidup moden,  peningkatan tahap glukosa darah telah diakui sebagai pencetus untuk pelbagai penyakit kronik terutamanya diabetes dan obesiti. Ini adalah berpunca daripada tindakbalas hasil pemakanan karbohidrat yang tinggi. 

Berkesan Untuk Kuruskan Badan

Picture
Teh Sekat Gula GC Tea juga semakin terbukti amat berkesan untuk menurunkan berat badan. Rata-rata pengguna berpuashati dengan kadar penurunan antara 3kg - 5kg selepas 2-3 minggu pengunaan setiap hari.

Gula juga antara punca yang menyebabkan berlakunya masalah kegemukan. Teh hijau Glucos CUT Mampu mengawal gula berlebihan seterusnya membantu pembakaran lemak badan dengan lebih berkesan. Anda mungkin akan melihat penurunan berat badan dan badan langsing (slim) apabila minum Glucos Cut secara konsisten dan teratur.

Amat sesuai untuk dimasukkan dalam menu diet anda!

"Glucos Cut adalah teh herba pengawalan glukosa yang dirumus khas daripada bahan botani terbukti berkesan dari sejarah dan ujian klinikalnya." 

#NOTA PENTING:
GLUCOS CUT TEA selamat dan sesuai diminum untuk jangka pendek atau panjang kerana TIADA bahan kimia, pewarna, perasa dan gula serta TIADA kesan sampingan atau dadah. 100% daripada herba semulajadi.

Cara Minum Glucose Cut Tea

Picture
  1. Bancuhkan 1 uncang teh glukos seperti biasa dalam 1 jag besar (300Ml). 
  2. Diminum panas atau suam
  3. Amalkan minum  2- 3 KALI SEHARI .
  4. 1 uncang boleh direndam 3 KALI.

Maklumat Harga Glucos CUT

Picture

Harga Pasaran: RM130(SM) / RM140(EM) (termasuk penghantaran)
Kuantiti: 60 Sachet/ kotak
Kegunaan: 1 - 2 Sachet Sehari


Harga Percubaan: 
RM45 (15 Sachet) termasuk postage
RM75 (30 Sachet) termasuk postage
Maklumat Penghantaran:
COD sekitar DUNGUN,TERENGGANU
POSLAJU - (1-3 hari)

TEH SEKAT GULA ini adalah amat sesuai untuk anda yang inginkan penawar alternatif berkesan untuk membantu mengawal masalah obesiti  serta merawat penyakit berkaitan kencing manis akibat penggunaan gula berlebihan. Bagaimana pun hasilnya adalah berbeza serta bergantung kepada tahap kesihatan individu. 

PENTING: Produk ini adalah sebagai minuman kesihatan tambahan dan BUKAN UBAT KHUSUS UNTUK PENYEMBUHAN!


CARA TEMPAHAN:

SMS/ WHATSAPP : 019-5903950 (PN. ASMAH )

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

APA ITU NANO CENTA? SIAPA YANG BOLEH MINUM?

NANO CENTA YOGURT DRINK


Produk minuman dan makanan kesihatan tambahan NANO CENTA terbukti berkesan untuk kecantikan dan kesihatan. Produk super laris TERKINI berasaskan minuman yogurt pertama di pasaran.

NANO CENTA YOGURT DRINK terbukti berkhasiat dan berkesan mengembalikan kejelitaan wajah, keanjalan dan kehalusan kulit serta meningkatkan kesihatan tubuh. Minuman berkhasiat diyakini ramai masakini.Pelengkap Untuk Penjagaan Kecantikan, Kesihatan Dan Awet Muda!






KONGSI 12 RAHSIA KESIHATAN DAN KECANTIKAN ABADI NANO CENTA




aum wanita tidak dapat lari daripada membicarakan tentang kecantikan dalam kehidupan seharian. Apa sahaja produk dan tips kecantikan pastinya ingin dikongsikan bersama. Begitu juga dengan masalah berkaitan kesihatan dalaman serta bahagian feminin.

Mendapatkan produk penjagaan kecantikan dan kesihatan diri terbaik dan berkesan sentiasa menjadi keutamaan walaupun dalam kesibukan aktiviti seharian. Tambahan pula faktor peningkatan usia yang semakin cepat rasanya dari hari ke sehari mempengaruhi keadaan fizikal dalaman dan luaran tubuh. Tubuh semakin lemah, kulit semakin hilang seri serta keanjalannya. Panas terik cuaca ketika ini juga membantu menyumbang kepada masalah kesihatan kulit serta mempercepatkan penuaan.

Untuk memilih produk yang bersesuaian semakin sukar terutama kerana limpahan produk berasaskan kecantikan yang tumbuh umpama cendawan di pasaran. Jus, jamu, pil dan serbuk berasaskan kolagen kini sentiasa menjadi pilihan ramai wanita terutamanya.

Pilihan terletak ditangan anda tetapi bagaimana jika ada produk kecantikan dan kesihatan yang terbukti berkesan seawal minggu pertama penggunaan dengan khasiat dan kesan yang anda idamkan?

Semakin menjadi bualan hangat, NANO CENTA adalah produk untuk kecantikan kulit wajah dan kesihatan tubuh berasaskan MINUMAN YOGURT yang pertama dipasaran. 



Nano Centa menyerlahkan kecantikan dalaman kita melalui pemakanan dengan formulasi istimewa pati Salmon Plasenta, Enzim L-Glutathione, Astaxanthin, Hydrolyzed Marine Collagen, Acai Berry, Raspberry, Habbatus Sauda, Gum Arab, dan juga Vitamin C.

Produk kesihatan dirumus secara saintifik untuk menyokong keperluan pemakanan tambahan untuk tubuh anda. Nano Centa adalah minuman yogurt berkhasiat yang mampu memberi perlindungan terhadap kesan-kesan penuaan serta meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhanNano Centa Yogurt Drink memberikan nutrisi yang anda perlukan untuk gaya hidup yang sihat dan aktif.  



"KESIHATAN & KECANTIKAN MILIK ANDA SELAMANYA"




Setiap hidangan memberikan kelazatan serta 12 khasiat istimewa yang pasti membuatkan anda akan lebih berselera dan teruja!
Antaranya:
  1. Fungsi Detoks
  2. Antioksida dan penuaan
  3. Menaikkan seri wajah
  4. Menghalus serta melincinkan kulit
  5. Memutihkan kulit
  6. Meningkatkan kelembapan kulit muka
  7. Menghalang dan mengurangkan masalah pigmentasi
  8. Memudarkan kesan parut dan bintik hitam
  9. Menegang dan menghalang kedutan
  10. Meningkatkan keanjalan serta kegebuan
  11. Meningkatkan tenaga dan stamina
  12. Memperbaiki kesihatan secara keseluruhannya














HARGA NANO CENTA YOGURT DRINK


Picture
HARGA PASARAN
Sekotak : RM200(WM)/ RM210(EM)Kuantiti : 20 Sachet
(Harga termasuk Kos Penghantaran)

HARGA JIMAT
2 KOTAK HANYA RM320(WM)/ RM340(EM)
(Percuma Kos Penghantaran Serta Boleh Daftar Keahlian Seumur Hidup Percuma)





CARA TEMPAHAN:

SMS/ WHATSAPP : 019-5903950 (PN. ASMAH )



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Ramadan dah menjelma kembali....

Puasa dah nak mai dah..aku ni puasa tinggal 2 hari je belum gi lum ganti..apa nak jadi ler ngan si cemah ni...punya la malas..nak makan je kejenyaa..p2,gemuk mulala nak marah...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Surah 59 Al-Hashr : Ayat 21-24

بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ

لَوۡ أَنزَلۡنَا هَـٰذَا ٱلۡقُرۡءَانَ عَلَىٰ جَبَلٍ۬ لَّرَأَيۡتَهُ ۥ خَـٰشِعً۬ا مُّتَصَدِّعً۬ا مِّنۡ خَشۡيَةِ ٱللَّهِ‌ۚ وَتِلۡكَ ٱلۡأَمۡثَـٰلُ نَضۡرِبُہَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمۡ يَتَفَكَّرُونَ (٢١) هُوَ ٱللَّهُ ٱلَّذِى لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ‌ۖ عَـٰلِمُ ٱلۡغَيۡبِ وَٱلشَّهَـٰدَةِ‌ۖ هُوَ ٱلرَّحۡمَـٰنُ ٱلرَّحِيمُ (٢٢) هُوَ ٱللَّهُ ٱلَّذِى لَآ إِلَـٰهَ إِلَّا هُوَ ٱلۡمَلِكُ ٱلۡقُدُّوسُ ٱلسَّلَـٰمُ ٱلۡمُؤۡمِنُ ٱلۡمُهَيۡمِنُ ٱلۡعَزِيزُ ٱلۡجَبَّارُ ٱلۡمُتَڪَبِّرُ‌ۚ سُبۡحَـٰنَ ٱللَّهِ عَمَّا يُشۡرِڪُونَ (٢٣) هُوَ ٱللَّهُ ٱلۡخَـٰلِقُ ٱلۡبَارِئُ ٱلۡمُصَوِّرُ‌ۖ لَهُ ٱلۡأَسۡمَآءُ ٱلۡحُسۡنَىٰ‌ۚ يُسَبِّحُ لَهُ ۥ مَا فِى ٱلسَّمَـٰوَٲتِ وَٱلۡأَرۡضِ‌ۖ وَهُوَ ٱلۡعَزِيزُ ٱلۡحَكِيمُ (٢٤)

Al-Hashr

Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani
Sekiranya Kami turunkan Al-Quran ini ke atas sebuah gunung, nescaya engkau melihat gunung itu khusyuk serta pecah belah kerana takut kepada Allah dan (ingatlah), misal-misal perbandingan ini Kami kemukakan kepada umat manusia, supaya mereka memikirkannya. (21) Dialah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Mengetahui perkara yang ghaib dan yang nyata; Dialah Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani. (22) Dialah Allah, yang tidak ada Tuhan melainkan Dia; Yang Menguasai (sekalian alam); Yang Maha Suci; Yang Maha Selamat Sejahtera (dari segala kekurangan); Yang Maha Melimpahkan Keamanan; Yang Maha Pengawal serta Pengawas; Yang Maha Kuasa; Yang Maha Kuat (menundukkan segala-galanya); Yang Melengkapi segala KebesaranNya. Maha Suci Allah dari segala yang mereka sekutukan denganNya. (23) Dialah Allah, Yang Menciptakan sekalian makhluk; Yang Mengadakan (dari tiada kepada ada); Yang Membentuk rupa (makhluk-makhlukNya menurut yang dikehendakiNya); bagiNyalah nama-nama yang sebaik-baiknya dan semulia-mulianya; bertasbih kepadaNya segala yang ada di langit dan di bumi dan Dialah Yang tiada bandingNya, lagi Maha Bijaksana. (24)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

9 Sebab Hati Tidak Bahagia

Antara mazmummah utama yang menghilangkan bahagia di hati ialah :

1. Pemarah

paling mudah dikesan atau dilihat dan paling banyak di dalam diri manusia. Orang seperti ini jarang mendapat kawan dan hati tentunya tidak tenang.

2 . Pendendam

tersembunyi iaitu ibarat mengumpul lahar di dalam dada. Orang seperti ini sentiasa mencari-cari peluang untuk membalas dendam hatta secara yang kecil-kecil sekalipun seperti sakitkan hati atau tempelak orang yang didendami itu. Sebab itu orang pendendam mudah kena sakit jantung.

3.
Hasad dengki

amalanya hangus akibat hasad dengkinya itu kerana ia memiliki sifat ketuhanan.

4.
Bakhil

sentiasa merasakan orang lain menginginkan harta, kesenangan, pangkat dll. dari dirinya. Contohnya sentiasa berdalih mengatakan ia tiada duit. (rezeki yang diberi oleh Allah elok dikongsi bersama..-derma) Allah lebih sayang orang yang fasiq tetapi pemurah tetapi benci orang yang abid tetapi bakhil. Kerana walaupun fasiq, pemurahnya itu tetap memberi manfaat pada orang lain kerana kadangkala rezeki itu Allah beri melalui maknusia

5. Tamak


orang yang tidak puas dengan yang sedikit nescaya tidak akan puas dengan yang banyak kerana dunia ini ibarat meminum air laut...walau berapa banyak yg diminum tetap tak abis jugak...lagipun org tamak selalu rugi.. ** Ingat ! yang dikatakan harta atau rezeki kita bila ia dipakai atau digunakan oleh kita. Selagi tidak diguna iaitu disimpan, itu belum boleh dikatakan rezeki kita. (mungkin ada hak orang lain di situ) Biarlah rezeki itu sedikit tetapi mendapat keberkatan iaitu dapat dimanfaatkan..

6. Tidak sabar

andainya perkara yang kecil pun tidak boleh bersabar apatah lagi hal-hal yang lebih besar. (oleh itu banyak2kanlah bersabar bila hadapi dugaan..cthnyer time keja banyak..tetap maintain vogue walau keja bertimbun atas meja..heh..heh. .)

7. Ego

ibu segala mazmummah jadi ia membuatkan seseorang paling tidak tenang. Orang yang memiliki sifat ini pantang tercabar dari sudut zahir mahupun batin.

8. Riak

terseksa sendiri kerana sentiasa tercari-cari peluang untuk dipuji. Sentiasa berlakun-lakun di depan orang. Jika ia dipuji, ia akan menambah amalnya tetapi jika dikeji, ia akan mengurangkan amalnya. -Allah marah kalau kita riak..takabbur dgn aper yg kita ada..

9.
Cinta dunia

tidak dapat menderita, ...dapat pun menderita kerana bila sudah dapat susah pula menjaganya. Berhartalah tidak mengapa tetapi kawal hati jangan diletakkan pada harta itu. biler mati cuma bawa amalan dan doa anak yg soleh/solehah. . Cinta dunia merupakan "neraka dunia" kerana dunia itu "panas" akibat ia merupakan barang buruan dan rebutan. Jadi letakkanlah akhirat itu di hati dan dunia itu di tangan supaya dunia itu senang dibahagi-bahagi dan akhirat dibawa mati.

Kesimpulan

Jadi yang meragut kebahagiaan sebenarnya bukanlah secara TOTALnya disebabkan kemiskinan, musibah, kesibukan dllnya. tetapi ialah MAZMUMMAH.
Makin tinggi mazmummah seseorang, makin ia tidak BAHAGIA. Samada bermujahadah atau biarkan saja mazmummah itu, kedua-duanya tetap menderita tetapi andainya bermujahadah kita akan dibantu Allah dan akan bahagia jua akhirnya. So..sama-samalah kite sentiasa ingat mengingati antara satu sama lain...andai kita terleka dengan dunia buruklahh padahnya.
Wallahualam"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kelebihan Memberi Salam


PERKARA pertama yang Nabi saw sampaikan ketika berada di al-Madinah a-Munawwarah adalah : " Wahai manusia, berikanlah salam, beri lah makan, jalinkanlah silaturrahim solatlah pada waktu malam ketika manusia sedang tidur nescaya kamu akan memasuki syurga dengan selamat sejahtera( Riwayat Ahmad no 24513, Ibn Majah no 3374,al-Baihaqi dalam al-Syu’ab no 8490 )
Salam ini menurut hadis sahih riwayat al-Bukhari dan Muslim diajar secara sempurna oleh para malaikat kepada Adam dengan lafaz Assalammualaikum warhmatulLah.Allah memberitahu Nabi Adam ini adalah salam kamu dan keseluruhan zuriatmu hingga ke hari Kiamat.
Antara kelebihan salam yang paling utama ialah ia menimbulkan kemesraan yang menjadi asas kasih sayang.Sementara kasih sayang menjadi penyebab rahmat dan keimanan dan seterusnya mendapat syurga Allah.( Riwayat Muslim no 203, al-Tirmizi no 2699 )
Antara hukum hakam yang menarik mengenai salam adalah :
  1. Makruh memberi salam dengan ucapan “Alaikumus salam.” Rasulullah s.a.w. bersabda apabila Jabir r.a. memberi salam dengan lafaz tersebut, “Jangan kamu mengatakan alaikas salam.” Dalam riwayat Abu Daud disebut, “Kerana sesungguhnya ucapan alaikas salam itu adalah salam untuk orang yang telah mati.” (Riwayat Abu Daud dan al-Tirmizi)
  2. Dianjurkan mengucapkan salam sebanyak tiga kali di khalayak ramai. Di dalam hadis Anas disebut bahawa: “Nabi s.a.w. apabila Baginda mengucapkan sesuatu kalimah, ia mengulanginya tiga kali. Dan apabila ia datang kepada sesuatu kaum, ia memberi salam kepada mereka tiga kali.” (Riwayat al-Bukhari)
  3. Termasuk dalam sunah memberi salam seperti berikut:
  • Orang yang berkenderaan memberi salam kepada orang yang berjalan kaki.
  • Orang yang berdiri/berjalan memberi salam kepada orang yang sedang duduk.
  • Individu (seorang) memberi salam kepada kelompok ramai dan kelompok yang sedikit memberi salam kepada kelompok yang lebih ramai.
  • Orang yang muda memberi salam kepada orang yang lebih tua.
  • Disunatkan meninggikan sedikit suara memberi dan menjawab salam, supaya jelas didengar, kecuali seandainya ada orang yang sedang tidur.
  • Disunatkan memberi salam sewaktu masuk ke sesuatu majlis dan ketika keluar dari majlis.
  • Disunatkan memberi salam ketika masuk ke rumah walaupun rumah yang kosong.
  • Makruh memberi salam kepada orang yang sedang qada hajat.
  • Disunatkan memberi salam kepada anak-anak.
  • Tidak memulai memberi salam kepada orang bukan Islam. Namun sekiranya mereka yang mendahulukan memberi salam, maka jawablah: “Wa’alaikum.”
  • Disunatkan memberi salam kepada sesiapa jua sesama Muslim, sama ada yang dikenali atau tidak.
  • Sunat menjawab salam yang dikirimkan melalui orang lain.
  • Jangan memberi salam dengan isyarat melainkan ada keuzuran seperti sedang solat, bisu atau jarak yang agak jauh.
  • Digalakkan berjabat tangan, kecuali dengan wanita atau lelaki yang bukan mahram.
  • Haram membongkokkan badan atau sujud sebagai tanda penghormatan semasa memberi salam.
Moga kita dapat sama-sama mengamalkan sunnah yang kecil ini, bagi memperolehi ganjaran yang besar disisiNya.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS